Sıkça Sorulan Sorular
Ders İşlemleri
1-Kayıt
işlemlerini nasıl yapabilirim?
Kayıt
işlemlerini her dönemin başında Akademik Takvimin belirlediği tarih
aralıklarında yapabilirsiniz. Eğer 2. Öğretim öğrencisi iseniz ilgili bankaya
harç ödeyerek derslerinizi seçebilirsiniz. 2.öğretim öğrencisi değil iseniz
azami öğrenim süresini doldurmuş olmanız durumunda harç ödeyebilirsiniz.
2-Bir
dönemde en fazla kaç kredi/AKTS ders alabilirim?
Bir
dönem için 30 AKTS alınması gerekmektedir. Genel not ortalaması 1,80 üzerinde
ise varsa alttan derslerle birlikte 45 AKTS’ ye kadar ders alınabilir.
3-
Dönem başarısı için genel not ortalamasının en az kaç olması gerekir?
Dönem
başarısı için genel not ortalamasının 1,80 ve üzeri olması gerekir. Mezun
duruma gelen öğrencilerin ise genel not ortalamasının 2,00 ve üzeri olması
gerekir.
4-
Ders ekleme ve bırakma işlemlerini nasıl yapabilirim?
Her
dönem başında ders kaydı ( kayıt yenileme) işlemi tamamlandıktan sonra Akademik
Takvimde verilen tarih aralığında OBS üzerinden ders atama linkinden ders
ekleme – bırakma işlemini yapabilirsiniz.
5-AKTS
nedir?
Avrupa
Kredi Transfer Sistemidir. Önlisans öğrencileri 120 AKTS ile mezun duruma
gelir. Lisans öğrencileri ise 240 AKTS ile mezun duruma gelir.
6-
Ders saydırma ve intibak işlemlerini hangi şartlarda nasıl yapabilirim?
Her
dönem başında bir önceki mezun olduğu veya ayrıldığı okuldan geçmiş olduğu
derslerin ders içerikleri, transkript ve dilekçe ile birlikte başvuru yaparak
şartları tutuyorsa muaf olabilir. (Dersin AKTS’i ve ders içeriği tutuyorsa FF
ve FD harici not ile geçmiş ise muaf olabilir.)
7. İkinci sınıfa geçtiğimizde harç yatıracak mıyız?
İkinci sınıf ve gecikmeli olan öğrenciler,
akademik takvimde belirtilen tarihleri arasında internetten ders kayıtlarını
yapabileceklerdir. 2. sınıf normal öğretim öğrencileri harç yatırmayacak,
sadece gecikmeli öğrenciler harç yatıracaktır.
İME
8. İşletmede mesleki
eğitim dersi nedir?
Bir dönem boyunca meslek yüksekokulda teorik ve
uygulamalı dersler aldıktan sonra, mezuniyet öncesi 1 dönem boyunca
öğrencilerin işletmede mesleki deneyim kazandıran bir eğitim modelidir.
9. İşletmede mesleki eğitim ile ilgili detaylı
bilgilere nerden ulaşabilirim?
Detaylı
bilgilere https://meyok.isparta.edu.tr
adresinden ulaşılabilirsiniz.
10. İME’ye gitme şartları nelerdir?
Öğrencinin, gideceği dönem itibarı ile önceki dönemlerden
devamsız veya almadığı dersi olmaması,
genel not ortalamasının (GNO) 1.80 ve üzeri olması gerekmektedir.
11. İME başvurusunu ne zaman ve nasıl yapacağım?
Meslek Yüksekokulu Bölümlerinde kayıtlı öğrenciler 2.
yarıyılın sonunda İME başvurusu yaparlar. Başvurular OBS üzerinden ilgili iş
takviminde belirtilen tarihlere göre
yapılacaktır.
12. İME başlangıç ve bitiş tarihleri ne zamandır?
İME normal akademik takvimin ilk günü başlar ve son günü
biter.
13. İME süresince doldurman gereken diğer evraklar
nelerdir?
a.
Günlük ve Haftalık Rapor
b.
Devam çizelgesi
c.
İzin formu (geçerli bir mazeret olması durumunda)
d.
İşletme değişikliği formu (zorunlu olarak işyeri değişikliği yapılması
durumunda)
Haftalık
rapor öğrenci ve “eğitici personel” tarafından imzalandıktan sonra en geç bir
sonraki hafta Salı günü 23:59’a kadar günlük raporlarla birlikte OBS’ye
yüklenir.
14. İME sonunda doldurman teslim etmem gereken evrak var
mı?
İME sonunda yukarıdaki belgeleri de içeren “Uygulamalı
Eğitim Dosyası” tek bir belge halinde teslim edilmelidir.
15.Günlük/Haftalık raporu nasıl ve ne zaman doldurmam
gerekiyor?
Günlük rapor İME boyunca her gün yapılan faaliyetlerin
detaylı anlatımını içerir. Günlük rapora gerektiğinde resim, şekil, tablo vb.
açıklayıcı bilgiler de eklenebilir. Haftalık rapor ise hafta boyunca yapılan
faaliyetlerin sadece konu başlıklarını içerir.
16. İşletmede bir problem ile karşılaşılması durumunda ne
yapmalıyım?
Her
türlü mazeret, sorun ve istekler Eğitici Personel ve Sorumlu Öğretim Eleman’ına
bildirilmelidir.
17. İME süresince devamsızlık hakkım var mı?
Öğrencinin
İME boyunca işletmedeki görevine normal çalışanlar gibi sürekli devam etmesi
esastır. Hastalık, sınavlar, birinci derece yakınlarının vefatı veya benzeri
acil durumlar dışında izin kullanılamaz. İzinli olarak ayrılması gereken
zorunlu durumlarda Eğitici Personelden izin formu onaylatılarak izin alınması
gerekir.
18. İME dersi başarı durumum nasıl belirlenecek? Vize ve
final sınavına girecek miyim?
İME
dersi kapsamında vize ve final sınavınız yapılmayacaktır. Ancak dönem boyunca
yaptığımız faaliyetler hem işletmedeki “eğitici personel” tarafından, hem de
bölümünüzdeki “sorumlu öğretim elemanı” tarafından değerlendirilecektir. Ayrıca
dönem sonunda bölüme teslim edeceğiniz “Uygulamalı Eğitim Dosyası” komisyon
tarafından mülakat yapılarak değerlendirilecektir. Dersin başarı notu eğitici
personel (%30), sorumlu öğretim elemanı (%35) ve Uygulamalı Eğitim Dosyası
mülakat notunun (%35) toplamından oluşacaktır.
19. İME döneminde meslek yüksekokulunda da ders alabilir
miyim?
Öğrenciler
bu dönemde müfredatta var olan derslerin yanında, devamını alıp başarısız
oldukları dersleri de alttan alabilirler. Bu dersler için sadece sınav tekrarı
yapılır. Sınav günleri için işyerinde izin formu doldurulmalıdır.