Ders İşlemleri

1-Kayıt işlemlerini nasıl yapabilirim?

Kayıt işlemlerini her dönemin başında Akademik Takvimin belirlediği tarih aralıklarında yapabilirsiniz. Eğer 2. Öğretim öğrencisi iseniz ilgili bankaya harç ödeyerek derslerinizi seçebilirsiniz. 2.öğretim öğrencisi değil iseniz azami öğrenim süresini doldurmuş olmanız durumunda harç ödeyebilirsiniz.

2-Bir dönemde en fazla kaç kredi/AKTS ders alabilirim?

Bir dönem için 30 AKTS alınması gerekmektedir. Genel not ortalaması 1,80 üzerinde ise varsa alttan derslerle birlikte 45 AKTS’ ye kadar ders alınabilir.

3- Dönem başarısı için genel not ortalamasının en az kaç olması gerekir?

Dönem başarısı için genel not ortalamasının 1,80 ve üzeri olması gerekir. Mezun duruma gelen öğrencilerin ise genel not ortalamasının 2,00 ve üzeri olması gerekir.

4- Ders ekleme ve bırakma işlemlerini nasıl yapabilirim?

Her dönem başında ders kaydı ( kayıt yenileme) işlemi tamamlandıktan sonra Akademik Takvimde verilen tarih aralığında OBS üzerinden ders atama linkinden ders ekleme – bırakma işlemini yapabilirsiniz.

5-AKTS nedir?

Avrupa Kredi Transfer Sistemidir. Önlisans öğrencileri 120 AKTS ile mezun duruma gelir. Lisans öğrencileri ise 240 AKTS ile mezun duruma gelir.

6- Ders saydırma ve intibak işlemlerini hangi şartlarda nasıl yapabilirim?

Her dönem başında bir önceki mezun olduğu veya ayrıldığı okuldan geçmiş olduğu derslerin ders içerikleri, transkript ve dilekçe ile birlikte başvuru yaparak şartları tutuyorsa muaf olabilir. (Dersin AKTS’i ve ders içeriği tutuyorsa FF ve FD harici not ile geçmiş ise muaf olabilir.)

7. İkinci sınıfa geçtiğimizde harç yatıracak mıyız?

İkinci sınıf ve gecikmeli olan öğrenciler, akademik takvimde belirtilen tarihleri arasında internetten ders kayıtlarını yapabileceklerdir. 2. sınıf normal öğretim öğrencileri harç yatırmayacak, sadece gecikmeli öğrenciler harç yatıracaktır.

 

İME

8. İşletmede mesleki eğitim dersi nedir?

Bir dönem boyunca meslek yüksekokulda teorik ve uygulamalı dersler aldıktan sonra, mezuniyet öncesi 1 dönem boyunca öğrencilerin işletmede mesleki deneyim kazandıran bir eğitim modelidir.

9. İşletmede mesleki eğitim ile ilgili detaylı bilgilere nerden ulaşabilirim?

Detaylı bilgilere https://meyok.isparta.edu.tr adresinden ulaşılabilirsiniz.

10. İME’ye gitme şartları nelerdir?

Öğrencinin, gideceği dönem itibarı ile önceki dönemlerden devamsız veya almadığı dersi olmaması,
genel not ortalamasının (GNO) 1.80 ve üzeri olması gerekmektedir.

11. İME başvurusunu ne zaman ve nasıl yapacağım?

Meslek Yüksekokulu Bölümlerinde kayıtlı öğrenciler 2. yarıyılın sonunda İME başvurusu yaparlar. Başvurular OBS üzerinden ilgili iş takviminde belirtilen tarihlere göre yapılacaktır.

12. İME başlangıç ve bitiş tarihleri ne zamandır?

İME normal akademik takvimin ilk günü başlar ve son günü biter.

13. İME süresince doldurman gereken diğer evraklar nelerdir?

a. Günlük ve Haftalık Rapor

b. Devam çizelgesi

c. İzin formu (geçerli bir mazeret olması durumunda)

d. İşletme değişikliği formu (zorunlu olarak işyeri değişikliği yapılması durumunda) 

Haftalık rapor öğrenci ve “eğitici personel” tarafından imzalandıktan sonra en geç bir sonraki hafta Salı günü 23:59’a kadar günlük raporlarla birlikte OBS’ye yüklenir.

14. İME sonunda doldurman teslim etmem gereken evrak var mı?

İME sonunda yukarıdaki belgeleri de içeren “Uygulamalı Eğitim Dosyası” tek bir belge halinde teslim edilmelidir.

15.Günlük/Haftalık raporu nasıl ve ne zaman doldurmam gerekiyor?

Günlük rapor İME boyunca her gün yapılan faaliyetlerin detaylı anlatımını içerir. Günlük rapora gerektiğinde resim, şekil, tablo vb. açıklayıcı bilgiler de eklenebilir. Haftalık rapor ise hafta boyunca yapılan faaliyetlerin sadece konu başlıklarını içerir.

16. İşletmede bir problem ile karşılaşılması durumunda ne yapmalıyım?

Her türlü mazeret, sorun ve istekler Eğitici Personel ve Sorumlu Öğretim Eleman’ına bildirilmelidir.

17. İME süresince devamsızlık hakkım var mı?

Öğrencinin İME boyunca işletmedeki görevine normal çalışanlar gibi sürekli devam etmesi esastır. Hastalık, sınavlar, birinci derece yakınlarının vefatı veya benzeri acil durumlar dışında izin kullanılamaz. İzinli olarak ayrılması gereken zorunlu durumlarda Eğitici Personelden izin formu onaylatılarak izin alınması gerekir.

18. İME dersi başarı durumum nasıl belirlenecek? Vize ve final sınavına girecek miyim?

İME dersi kapsamında vize ve final sınavınız yapılmayacaktır. Ancak dönem boyunca yaptığımız faaliyetler hem işletmedeki “eğitici personel” tarafından, hem de bölümünüzdeki “sorumlu öğretim elemanı” tarafından değerlendirilecektir. Ayrıca dönem sonunda bölüme teslim edeceğiniz “Uygulamalı Eğitim Dosyası” komisyon tarafından mülakat yapılarak değerlendirilecektir. Dersin başarı notu eğitici personel (%30), sorumlu öğretim elemanı (%35) ve Uygulamalı Eğitim Dosyası mülakat notunun (%35) toplamından oluşacaktır.

19. İME döneminde meslek yüksekokulunda da ders alabilir miyim?

Öğrenciler bu dönemde müfredatta var olan derslerin yanında, devamını alıp başarısız oldukları dersleri de alttan alabilirler. Bu dersler için sadece sınav tekrarı yapılır. Sınav günleri için işyerinde izin formu doldurulmalıdır.